Įtraukusis ugdymas Raguvos gimnazijoje

Raguvos gimnazija kartu su 93 Lietuvos mokyklomis dalyvauja Švietimo pažangos programos projekte „Tūkstantmečio mokyklos“. Mūsų gimnazija – viena iš 6 kriterijus atitinkančių Panevėžio r. gimnazijų, dalyvaujančių TŪM programoje. Panevėžio rajono savivaldybės Pažangos plane vienas iš užsibrėžtų tikslų ir uždavinių yra modernizuoti ir plėsti gimnazijos infrastruktūrą, siekiant pagerinti įtraukiojo ugdymo galimybes. Tam numatytas multisensorinės aplinkos (sensorinio kambario) įrengimas, kuris atitiktų gimnazijoje ugdomų SUP mokinių poreikius, stimuliuotų pojūčius, padidintų sąmoningumą ir dėmesį, pagerintų atmintį, pažinimą ir kalbą, mažintų agresiją, nerimą ir blaškymąsi.

Šiuo metu, dirbant su SUP mokiniais, efektyviai naudojamos naujai gautos priemonės pagal Nacionalinės švietimo agentūros „Specialiųjų mokymosi priemonių ir techninės pagalbos priemonių piekimas (priemonės ir įranga)“:

     * Priemonė įtraukiajam ugdymui – „Jumpido“. Tai mokomoji programa naudojant judesio jutiklį, sprendžiant matematikos uždavinius. Mokiniai turi derinti loginį mąstymą su fiziniais judesiais.

     * Ypač mokinių mėgstama – interaktyvi priemonė „ImSand“, naudojama logopedinių pratybų, spec. pedagogo pamokų metu kaip smėlio dėžė ir kaip interaktyvusis stalas.

Nuo 2023 m. rugsėjo 1 d. Raguvos gimnazija dalyvauja nacionaliniame projekte „Atvira klasė“. Tai pilotinis projektas, kuriantis įtraukiojo ugdymo kultūrą mokykloje, suteikiantis galimybę išbandyti naują ugdymo modelį mūsų gimnazijoje. Atsižvelgiant į individualius kiekvieno mokinio ugdymosi poreikius, išbandomas visiškos įtraukties modelis. Šis modelis yra labiausiai pažįstamas Lietuvos mokykloms, kai kartu besimokantys specialiųjų ugdymosi poreikių turintys mokiniai, padedant antrajam mokytojui ir (ar) mokinio padėjėjui, įtraukiami į bendras ugdymosi veiklas klasėje, esant poreikiui užduotys ar jų formos yra pritaikomos, parenkamos tinkamos mokymo(si) priemonės, mokiniams papildomai teikiama mokymosi pagalba.

Lietuvoje įtraukiajam ugdymui tampant vienu iš švietimo politikos prioritetų, mūsų gimnazija ieško būdų ir metodų, kaip stiprinti pagalbos veiksmingumą, kaip padėti visai gimnazijos bendruomenei priimti  įtraukiojo ugdymo kultūrą ir praktiką.   

Autorius:
Gimnazijos direktorė Inesa Vietienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos