Žygis pėsčiomis po suvalkiją

• Paskelbta: 2022-11-07
  • Kategorija: Renginiai

Per rudens atostogas Raguvos gimnazistai kartu su moksleiviais iš Rokiškio, Vilniaus, Kaišiadorių, Kupiškio ir Kalvarijos savivaldybių dalyvavo turistiniame pėsčiųjų žygyje po Suvalkiją, skirtą Sūduvos metams. Iš viso žygyje dalyvavo 46 mokiniai, nukeliauta daugiau kaip 45 kilometrai.

Žygį lapkričio 3 d. pradėjome Paežerių dvare. Čia sužinojome dvaro istoriją, apžiūrėjome Suvalkijos (Sūduvos) kultūros centro – muziejaus eksponatus, pasivaikščiojome po parką, gėrėjomės vaizdais nuo Belvederio bokšto. Keliaudami Bartninkų link aplankėme unikalią Lankeliškių Švč. Trejybės bažnyčią ir senosios bažnyčios griuvėsius, apžiūrėjome Bartninkų dvarą bei Bartninkų bažnyčios griuvėsius. Kitą dieną keliavome į Jono Basanavičiaus gimtinę Ožkabalių kaime. Čia susipažinome su lietuvių tautos patriarcho biografija, apžiūrėjome pasiturinčio Suvalkijos ūkininko sodybą, etnografinius eksponatus, vaikščiojome po keturiasdešimties hektarų plotą apimantį Lietuvos tautinio atgimimo ąžuolyną. Keliaudami toliau aplankėme Gražiškių Šv. Arkangelo Mykolo bažnyčią, vakare apžiūrėjome trečiąjį pagal dydį Vyštyčio akmenį, Lietuvos – Rusijos sienos ruožą, pasivaikščiojome Vyštyčio ežero pakrante. Trečią dieną iš Gražiškių patraukėme į Liubavą, pakeliui aplankydami Maumedžių giraitę, pasigrožėdami apylinkėmis nuo pačiame Lietuvos ir Lenkijos pasienyje stūksančio Kačergų kalno, apžiūrėjome Liubavo bažnyčią, paminklą Lietuvos Nepriklausomybei, sužinojome Liubavo kaimo istoriją.

Kelionės metu bendravome su įdomiais žmonėmis, klausėmės suvalkiečių kalbos. Mokiniai grįžo į namus pavargę, bet patyrę naujų įspūdžių, susiradę draugų.